MIRACULUM stawia na WARSA

Grupa MIRACULUM inwestuje w markę WARS. Najpopularniejsze polskie kosmetyki dla mężczyzn przeszły metamorfozę logo oraz opakowań. Na rynku pojawi się także nowa linia WARS ZERO.
WARS to najstarsza polska marka kosmetyków dla mężczyzn, która powstała w 1972 roku. W skład linii wchodziły: woda kolońska, płyn przed goleniem i po goleniu, pianka do golenia oraz mydło w kostce. Papier do produkcji opakowań WARSA był importowany z Niemiec. Nowoczesny, jak na tamte lata, design szaty opracował popularny grafik Karol Śliwka, znany także jako twórca znaku graficznego Powszechnej Kasy Oszczędności, czy licznych opakowań czekolad Wedel. W latach PRL-u kosmetyki WARS były ekskluzywnymi produktami „spod lady”, które na lata zdobyły rzesze wiernych konsumentów.
Dziś WARS to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek męskich kosmetyków. Produkty trafiają do masowego odbiorcy, który ceni je za tradycję, jakość oraz przystępną cenę. Współczesny konsument WARSA to dojrzały mężczyzna. Marka najpopularniejsza jest w grupie wiekowej 56+. Ubiegłoroczna sprzedaż produktów WARS osiągnęła 13,2 mln pln.
MIRACULUM chcąc odświeżyć wizerunek WARSA oraz dotrzeć do młodszego odbiorcy zdecydował się na rebranding marki. Zmianie uległo logo oraz design opakowania. Niezmienne pozostają jedynie kształt butelki i korka, które przez lata stały się najbardziej charakterystycznymi elementami, zapisanymi w DNA marki WARS.
Nowe logo WARS jest czytelne i bardziej wyraziste, dzięki czemu produkty są lepiej widoczne na półce. Pełni ono również aktywną rolę jako element graficzny opakowania, zmieniając swój kolor w zależności od linii. MIRACULUM zdecydowało się także na wycofanie dwóch najsłabiej rotujących linii WARS SPORT i WARS FRESH. Linię FRESH zastąpiono serią WARS SENSITIVE. Produkty tego typu mają ponad 40% udziału w rynku produktów do golenia.
Aktualnie panowie do wyboru mają WARS CLASSIC, WARS SENSITIVE oraz całkiem nową na rynku linię WARS ZERO, czyli zero zapachu, zero parabenów i zero barwników. Seria ta idealnie wpisuje się w światowe prozdrowotne i proekologiczne trendy rynkowe.
MIRACULUM prognozuje, iż w 2014 roku sprzedaż produktów WARS osiągnie poziom 16 mln pln.