MIRACULUM podbije Afrykę?

MIRACULUM po udanej restrukturyzacji sukcesywnie umacnia swoją pozycję na krajowym rynku kosmetycznym. Spółka dynamicznie rozwija także eksport. W czwartym kwartale 2014 roku MIRACULUM zadebiutuje z nowym produktem w Afryce.
„Aktualnie eksport MIRACULUM stanowi ok. 12,5 proc. sprzedaży ogółem. W przeciągu najbliższych dwóch lat planujemy zwiększyć ten udział do 25-30% proc.” – mówi Andrzej Kalita, prezes MIRACULUM. Grupa sprzedaje swoje produkty w blisko 40 krajach na świecie m.in. w Rosji, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Hiszpanii, Chile, Bułgarii, Rumunii, na Litwie, Łotwie, czy Ukrainie. MIRACULUM stale poszukuje też nowych możliwości eksportowych.
Jeszcze w 2014 roku MIRACULUM rozpocznie eksport do Nigerii. Pierwsze zamówienia zostaną zrealizowane już w październiku. Specjalnie na potrzeby tego rynku spółka przygotowała dedykowany produkt – nawilżający balsam wybielający White Star, który zawiera aktywne składniki oddziaływujące na pigment skóry. Dzięki nim balsam nie tylko pielęgnuje i nawilża skórę, ale także rozjaśnia jej koloryt oraz łagodnie niweluje przebarwienia. Produkty tego typu są coraz bardziej popularne w Azji zwłaszcza w Indiach, a także w Afryce. Dzieje się tak z uwagi na dominujące wśród mieszkańców tych regionów ciemne karnacje i ich potrzeby. Spółka widzi ogromny potencjał w rozwoju tej kategorii produktów i planuje nowe wdrożenia. Laboratorium MIRACULUM już pracuje nad kolejnym produktem z linii White Star.
W 2013 roku przychody ze sprzedaży MIRACULUM wyniosły ponad 35,6 mln zł. Wyniki sprzedaży za pierwszy kwartał 2014 roku – 8,9 mln zł (wyższe o ok. 8 proc. w porównaniu z wynikami w analogicznym okresie 2013 roku) W tym roku spółka prognozuje 6,1 mln zł EBITDA i 48 mln zł przychodów.